(P) Cat-astrophes fel de fel

Când vine vorba de pisici, proverbiala eleganță și abilitate de a evita obstacolele cu grație este infirmată de motanul nostru, Bretzel. Sau poate așa or fi motanii? Nu știu. Cert e că ăsta micu', ditamai dihania crescut cu dragoste și bobițe la discreție (greșit, știu) se mișcă mai ceva ca un elefant într-un magazin de porțelanuri. N-ar avea nicio șansă în sălbăticie. L-ar ști toate vrăbiile de dinainte să atace. Gândește mult prea zgomotos.

Și e extrem de țață. Cum vine cineva la noi, el trebuie să-l miroasă, să-i stea în cârcă, printre picioare, să fie el moț! E miezul miezului. Cireașa de pe tort. E El și restul lumii. Pentru că poate.

Așa încât mă apucă jena când trebuie să chem diverși instalatori sau, preferații mei, băieții de la cablu, departamentul "net picat", care-și înșiră trusele de scule peste tot, iar Bretzel firește că găsește de cuviință să se joace fix cu un ghem de sfoară sau niște șuruburi șterpelite din trusele oamenilor. 

- Mă scuzați... e și el curios... Bretzel, dă-i drumul! Dă-i drumul acum! Tu nu mă scuipi pe mine, auzi?!

Iar când aud că alte pisici se ascund prin alte camere sau pur și simplu iau distanță când vine lume străină în vizită, mă apucă invidia. Nu am un pisoi binecrescut. Un pisoi civilizat ar sta deoparte. 
Cam ca Mikado. Pariez că Mikado nu se bagă printre clemele, dopurile și coturile instalatorilor și nici nu deșiră ghemul de sfoară care li se ițește din geanta plină de scule. 


Prostovanul meu n-ar sta atât de resemnat. S-ar băga acolo, cot la cot cu instalatorul. Să dea și el o lăbuță de ajutor! Cât despre instalatori, aici e altă problemă! Am avut odată un om bun la toate. Ne-a renovat garsoniera și a lucrat extrem de bine și de curat. Se pricepea la toate și era extrem de eficient. Doi ani n-am mai avut nevoie de el. Însă inevitabilul s-a produs. S-a spart o țeavă. Așa că l-am sunat pe ardeleanul nostru serios.

- Aaaa, păi m-ați prins întâmplător în România. Eu îs plecat în Spania de doi ani de zile.....

A căzut cerul pe mine.

- Și-mi puteți recomanda pe cineva? Preferabil la fel de competent ca dumneavoastră? întreb eu zâmbind.
- Păi nu prea știu, doamnă...

Așa încât, m-a bucurat ideea Volksbank de a oferi servicii de asistență, prin opțiunea Home & Care, la pachetul de cont curent. Nu se știe nicioadată când îți trebuie un lăcătuș, electrician sau instalator și nu știi pe cine să chemi.